Kiedy wydajemy banknoty na reklamę, to przede wszystkim chcemy, żeby wydane w taki sposób fundusze przyniosły oczekiwany efekt w postaci większej liczby kupujących lub chociażby, w przypadku supersamów, pomnożenie zysków.

Telebimy

Autor: vikkiq
Źródło: http://www.flickr.com
Szkopuł w tym, żeby z daną formą reklamy trafić do jak największej liczby odbiorców. I, co najistotniejsze, sprawić, by chcieli na nią spoglądać, nawet jeżeli w danym momencie wcale nie mają na to chęci. Z tej przyczyny rekordy oglądalności biją reklamy i w telewizji. Posiadają one jednakże jeden istotny mankament : bywają nieziemsko drogie , a co za tym idzie, właściwie niedostępne dla większości usługodawców.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom rynkowym i zarazem szanując prawidła, jakimi kieruje się marketing, agencje reklamowe oferują nowoczesne formy przekazu, a pośród nich prym wiedzie telebim – daily motion. Jego wynajęcie przewyższa oczywiście cenę wynajęcia tradycyjnego bilbordu, ale i tak jest to tańsze rozwiązanie niż spot. A cała przygoda ze wspomnianym wynalazkiem rozpoczyna się często od telefonu pracownika agencji reklamowej lub nadesłanej przez niego oferty sprzedażowej. Poznajmy zatem argumenty, którymi może przekonać biznesmena do zainwestowania w taką właśnie formę reklamy.

Plakat

Autor: Jun Ye
Źródło: http://www.flickr.com

Telebim – dailymotion.com/video/xs53ao_telebim-tychy-mikolowska-tel-782-666-777_lifestyle – ma jedną ważną zaletę, dzięki której posiada przewagę nad konkurencyjnymi formami przekazu w reklamie. A mianowicie jest w miarę nowym wynalazkiem, przez co już nieprzypadkowo zwraca uwagę przechodniów. Następnym niekwestionowanym atutem pozostaje fakt, że migający ekran w sposób szczególny działa na człowieka, co już zostało udowodnione naukowo. Różnobarwne i szybko przeobrażające się obrazy kierują na siebie uwagę przypadkowych spacerowiczów albo osób czekających na autobus.

W tym przypadku sprawdza się opisana wcześniej zasada: niedoszły klient nie ma wyboru i nawet spontanicznie spojrzy na telebim. I właśnie o to chodzi, ponieważ już jedno spojrzenie potrafi uczynić cuda. W taki sposób utrwala się wizerunek marki oraz slogan reklamowy, o czym nasi obserwatorzy być może jeszcze nie wiedzą. Zresztą reklama ma oddziaływać również, a może nawet przede wszystkim, na naszą podświadomość. W końcu niejednej z nas zdarzyło się w czasie porannej toalety nucić pod nosem usłyszany dzień wcześniej slogan zaprezentowany przez nieznaną bliżej artystkę.
Tagged on: