Kiedy w latach 90 ojczysty rynek w znacznym stopniu się zmienił. Państwo przestało sprawować pieczę nad gospodarką i co bardziej przedsiębiorczy przedstawiciele społeczeństwa mogli prowadzić własny biznes. Z czasem takich ludzi było coraz więcej i teraz muszą oni starać się o klientów.

reklama zewnętrzna

Autor: Jeremy Thompson
Źródło: http://www.flickr.com

Samemu trudno prowadzić skuteczną kampanię reklamową, szczególnie jeżeli posiada się marną wiedzę w tym zakresie. Potężną znajomością tej tematyki mogą poszczycić się pracownicy zaangażowani w agencjach public relations. Jeżeli kapitaliście zależy na dotarciu do sporej liczby możliwych klientów i dysponuje on wystarczającym budżetem, to z pewnością usłyszy, że warto zainwestować w billboardy (takie jak: billboardy w poznaniu). Taka postać reklamy zewnętrznej już dawno się przyjęła, a z upływem miesięcy coraz więcej zyskiwała na popularności. I dzisiaj ci najstarsi mieszkańcy miasteczek już nie przypominają sobie, jak prezentowała się najbliższa okolica bez różnobarwnych i wielkich plakatów.

Aby billboardy spełniły nadzieje reklamodawców, muszą być zachowane pewne normy. Treść przekazu reklamowego ma znaleźć się na odpowiedniej wysokości, aby fotografie i slogany były

billboard

Autor: vcheregati
Źródło: http://www.flickr.com

bardzo dobrze widoczne np. z okien autobusu. A dodatkowo nocą potrzebne jest oświetlenie, bo w bladym świetle latarni bilbord mógłby być praktycznie niewidoczny. Jeszcze 10 lat temu wielkopowierzchniowych sklepów było jak na lekarstwo, więc i ich reklama nie była tak masowa jak obecnie. Posiadacze hipermarketów wykorzystują billboardy do przekazywania danych o posezonowych wyprzedażach bądź cotygodniowych obniżkach cen niektórych towarów.

To wręcz idealny sposób na dotarcie do nabywców, na zwabienie ich promocjami, a nawet zmianę ich zakupowych przyzwyczajeń. Wraz ze zmianą ustrojową przeobrażeniu uległ także przebieg kampanii wyborczych. Kandydaci starający się o poparcie mieszkańców swojego obwodu już właściwie nie imaginują sobie prowadzenia kampanii bez wykorzystania bilbordów. A na umieszczanych na nich plakatach w każdym przypadku znajdują się fotografie przyszłych burmistrzów miast. A oprócz podobizn jesteśmy w stanie zauważyć krótkie slogany, które mają za zadanie przekonać wszystkich przechodzących do zagłosowania na konkretnego polityka. A sama skuteczność takiej autoreklamy zapewne bywa dość duża, sądząc po ilości wspomnianych billboardów, jakie pojawiają się w miastach czasem jeszcze na długo przed wyborami.
W jaki sposób na przestrzeni dekad zmienił się sposób reklamy produktów, galerii handlowych i polityków kandydujących w wyborach do rady powiatu