Triathlon jest to wyścig wytrzymałościowy, potrzebujący świetnej formy fizycznej. Dlatego należy się do niego we właściwy sposób przygotować, by móc ukończyć go z zadowalającym wynikiem. Podczas lata treningi są znacznie bardziej uciążliwe, więc należy rozeznać się, jak ćwiczyć, aby nasza kondycja nie osłabła.


Zacznijmy od tego, iż trening przy większej temp. jest dodatkowym obciążeniem dla organizmu.

Jazda na rowerze w górach

Autor: fixedandfrailing
Źródło: http://www.flickr.com
Nie oznacza to, iż musimy w ogóle odpuścić sobie ćwiczenia, lecz zaplanować je na bardziej sprzyjającą dla nas porę, to znaczy na godziny poranne albo wieczorne. Wtedy temp. na zewnątrz jest dużo niższa, a tym samym korzystniejsza dla ludzi, którzy zamierzają podjąć się aktywności fizycznej. Jeżeli z rana trudno jest ci podnieść się z łóżka albo dojeżdżasz do pracy, więc i tak wcześnie się budzisz, ćwicz wieczorem. Potem możesz już tylko iść pod prysznic oraz wypocząć, nie niepokojąc się rannym zrywaniem. Jeśli pomimo wszystko musisz trenować w ciągu dnia, zdecyduj się na zacienione tereny, np. las. Powietrze tutaj będzie dużo bardziej przyjemne, niż w środku miasta. Po drugie zawsze konieczne są nawadniające płyny. Najlepiej sprawdza się woda, ale można kupić też izotoniki, a więc napoje dla sportowców, jakie charakteryzują się błyskawiczną przyswajalnością elektrolitów i węglowodanów w nich się zawierających. Istotna jest też odzież, jaka powinna być przewiewna i oddychająca. Pamiętajmy o głowie, którą także trzeba zabezpieczyć przed słońcem, wkładając czapkę z daszkiem. Gdy poczujesz mdłości, zawroty głowy czy dreszcze, to prawdopodobnie udar słoneczny. Powinieneś pójść do lekarza oraz pozwolić sobie odpocząć, by więcej nie dopuścić do takiej sytuacji. Warto jest ćwiczyć w towarzystwie drugiej osoby. Wtedy gdy poczujemy się gorzej albo z innych powodów będziemy potrzebować pomocy, zawsze będzie dla nas wsparciem i nie zostaniemy sami w trudnej sytuacji.

czepki pływackie

Autor: Meredith Bell
Źródło: http://www.flickr.com
Jeśli zatem planujesz zmierzyć się z dyscypliną, jaką jest triathlon, trening latem przy wykorzystaniu opisanych wskazówek już nie będzie dla ciebie żadnym problemem. Pamiętaj o zaleceniach, a odpowiednio przygotujesz się do wyścigu oraz nie narazisz się na udar słoneczny czy odwodnienie, jakie byłoby niebezpieczne dla twojego organizmu.
Triathlon w upale, czyli jak ćwiczyć latem
Tagi: