Pomysłów na działalność można mieć wiele, ale niekiedy obawiamy się brać za ich urzeczywistnienie, bowiem zawsze znajdzie się jakaś przeszkoda: a to nie mamy pieniędzy, a to za duża konkurencja na rynku, a to posiadamy zbyt mało wiedzy i tym podobne. Tymczasem wszystko to w rzeczywistości wymówki.

W praktyce każdy, kto zakłada działalność

projekt marketingowy

Autor: Epicantus
Źródło: http://www.flickr.com

stoi przed różnorodnymi dylematami i ma wiele kwestii do przemyślenia, jednak przedsiębiorczość na tym m.in. właśnie polega, że jesteśmy w stanie się z nimi uporać i zawsze znaleźć rozwiązanie.
Co na początek? W pierwszej kolejności musimy dobrze przemyśleć, czy faktycznie chcemy daną firmę założyć, a jeżeli tak to o jakim charakterze – co mamy innym do zaoferowania? Błędem jest wynajdywanie samych problemów na samym początku, gdyż tym sposobem nikt nie rozkręciłby żadnej działalności. Powinniśmy dać sobie pełne przyzwolenie na realizację własnych wizji i planów. Musimy też nauczyć się wyszukiwać alternatywne rozwiązania. Weźmy dla przykładu sytuację, gdy marzymy o sklepie z ubraniami, nie mamy natomiast ani odłożonych funduszy, aby wynająć lokal, ani tym bardziej by go kupić. Obawiamy się też, że na początku nie przyciągniemy wielu klientów, bo niewiele osób będzie kojarzyło nasz sklep. Mimo tych przeszkód, nie musimy natomiast rezygnować ze swoich marzeń.
Zamiast wynajmować kosztowny lokal, możemy zacząć od sprzedaży ubrań choćby na targowisku, gdzie wynajem miejsca kosztuje o wiele mniej niż wynajęcie lokalu, a jednocześnie możemy spodziewać się sporej ilości klientów, którzy przyjdą także po inne zakupy.

Oczywiście, nawet jeżeli mamy zamiar rozłożyć ubrania

strona internetowa

Autor: Serge Kij
Źródło: http://www.flickr.com

pod zwykłym namiotem, warto zadbać o to, by wszystko miało przysłowiowe „ręce i nogi”. Jeżeli niekoniecznie mamy smykałkę do projektowania, wejdźmy we współpracę z firmą, która wykonuje tego rodzaju zadania, jak projektowanie stoisk targowych (więcej: pod tym adresem). Zadbajmy także o taki aspekt jak identyfikacja wizualna – chodzi o wymyślenie czy to loga, czy ciekawej nazwy, dzięki której inni bez problemów nas rozpoznają, również wówczas, kiedy będziemy chcieli w pewnym momencie oferować swoje usługi również w innych miejscach, czy w internecie. Najlepsze przykłady – Centrum Kreacji i Marketingu. Robiąc w taki sposób szybko zweryfikujemy czy mamy klientów, jacy są to klienci, czy na nasz towar jest duży popyt i czy da się na tym jak najbardziej zarobić.

Masz pomysł na działalność – nie bój się go wcielić w życie! Zobacz co zrobić!
Tagi: