Trudno dokładnie orzec, kiedy zrodziła się w otaczającej nas rzeczywistości reklama po raz pierwszy ale na pewno stała się ona „dźwignią handlu”. Reklama zmienia się równolegle z rozkwitem uprzemysłowienia. Obecnie, specjaliści od marketingu reklamy wykorzystują dostępne instrumenty, jakimi są radio, przekaz telewizyjny, internet a także różnorodnego typu banery.

Reklama na ulicach

Autor: Daniel Oines
Źródło: http://www.flickr.com
Przeciętny obywatel napotykając billboardy oczywiście nie ma świadomości, że wystarczy nawet 0,04 sekundy, aby reklama wpłynęła na jego podświadomość. Mózg odbiera na takie krótkie bodźce ale ich nie przetwarza a jedynie koduje.

Okazuje się również, że człowiek odbiera wielokroć więcej obrazów i dźwięków niż mu się w rzeczywistości wydaje zaś większość z nich zapisywana jest właśnie w podświadomość. Tę teorię pożytkuje się w bilbordzie, którego istotą jest świadomość, że musi on zakomunikować swój ładunek informacji w pośpiechu ponieważ rejestrującymi odbiór są najczęściej obywatele przemieszczający się najczęściej w środkach komunikacyjnych. Zapisane w pamięci informacje, odnajdywane są gdy sprzyjają ku temu odpowiednie okoliczności. Nabywcy nie są świadomi tego, iż w trakcie kupowania wybór towarów ma powiązanie z reklamą. Podatność klientów nieustannie się zmienia. Dlatego reklama zewnętrzna nie może opierać się na tych samych wypróbowanych rozwiązaniach, ponieważ stanie się nieefektywna.

Z tego powodu ludzie od reklamy powinni wykorzystywać coraz to bardziej nowatorskie mechanizmy oddziaływania. W tym szczególnym wypadku, aby billboard w Rzeszowie promujący był efektywniejszy powinien działać przede wszystkim na sferę emocjonalną, poprzez przekazy niewerbalne takie jak symbole plastyczne, barwy, liternictwo. Komunikaty nakierowane na podświadomość to specyficzny kanał komunikacyjny trafiający bezpośrednio do podświadomości klientów. Fenomenem reklamy zewnętrznej jest to, że emitowane z wykorzystaniem zmysłu wzroku przekazy podawane są do podświadomości. Klient wcale nie musi specjalnie skupiać swojej uwagi na symbolu plastycznym a mimo to jest on przyswajany przez mózg.

Jak odszukać klucz do stworzenia dobrej reklamy?
Tagi: