W prowadzeniu firmy nieodzownym elementem działania jest korzystanie z wyposażenia biurowego. Prowadzący działalność biznesmeni są zobligowani do robienia sprawozdań finansowych o posiadanym i kupowanym majątku. Granice cenowe regulują obowiązkowe sprawozdania: ewidencja wyposażenia i tak zwane środki trwałe.

Pod spis ewidencyjny podlegają wszyscy właściciele firm prowadzący biznes w formie spółki jawnej lub partnerskiej. Jako osoby fizyczne, prowadzące na bieżąco księgi przychodów i wydatków, zmuszeni są także do przygotowywania ewidencji wyposażenia. Ewidencja wyposażenia określa wszystkie przedmiotów związane bezpośrednio z działalnością firmy – zobacz – .

Założenia ewidencji wyposażenia regulowane są rozporządzeniem ministra finansów z 2003 roku. Określono wtedy widełki cenowe rzeczy, które wliczane są odpowiednio pod ewidencję jak i środki trwałe. Z rozporządzenia dowiadujemy się również o terminie, jaki obejmuje spis przedmiotów spisanych zarówno przy wyposażeniu, jak i środkach trwałych. Zapis reguluje także kwestię dopisania nowo-zakupionego ekwipunku instytucji.

Pokrewne informacje są tutaj – więcej zobaczysz na stronie, którą także należy zobaczyć. Naturalnie jeśli omawiana problematyka jest według Ciebie użyteczna.

firma

Autor: D’Arcy Norman
Źródło: http://www.flickr.com

Pod pojęciem ewidencji kryją się przedmioty na niedługi okres użytkowania (do roku). Widełki cenowe, w których przedmioty wyposażenia powinny się mieścić wynoszą od 1500 do 3500 złotych. Wspomniane kwoty tyczą się wartości początkowych przedmiotów. W środkach trwałych – idąc dalej za prawem – elementy majątku spółki służą jej powyżej roku a ich wartość przekracza 3500 złotych. Uzupełnienie ewidencji o dopiero zakupiony przedmiot winno nastąpić do końca miesiąca w którym zakupiono produkt. W ten sposób kupno komputera osobistego za 2,5 tys. złotych z 5 lipca winno zostać uzupełnione wpisem do ewidencji nie później niż do 31 lipca.

Powiązany artykuł: program do inwentaryzacji

Niezbędnym ogniwem rzetelnie przeprowadzonej ewidencji wyposażenia jest wpisanie całościowej informacji. W ewidencji zakupu znajdą się m. in.: numer kolejny wpisu, numer faktury (ważny – dowód zakupu!), nazwa rzeczy. Inwestor kupujący wyposażenie firmowe musi podać także cenę zakupu lub koszty wytworzenia i – ewentualnie – datę sprzedaży z podaniem przyczyny jednocześnie. Ewidencja prowadzona jest w formie papierowej, ale dla ułatwienia i porządku właściciele spisują każdy określony wymogami zakup też w formie elektronicznej.

Co należałoby wiedzieć na temat ewidencji wyposażenia? Kilka informacji
Tagi: