
Samemu trudno prowadzić skuteczną kampanię reklamową, szczególnie jeżeli posiada się marną wiedzę w tym zakresie. Potężną znajomością tej tematyki mogą poszczycić się pracownicy zaangażowani w agencjach public relations. Jeżeli kapitaliście zależy na dotarciu do sporej liczby możliwych klientów i dysponuje on wystarczającym budżetem, to z pewnością usłyszy, że warto zainwestować w billboardy (takie jak: billboardy w poznaniu). Taka postać reklamy zewnętrznej już dawno się przyjęła, a z upływem miesięcy coraz więcej zyskiwała na popularności. I dzisiaj ci najstarsi mieszkańcy miasteczek już nie przypominają sobie, jak prezentowała się najbliższa okolica bez różnobarwnych i wielkich plakatów.
Aby billboardy spełniły nadzieje reklamodawców, muszą być zachowane pewne normy. Treść przekazu reklamowego ma znaleźć się na odpowiedniej wysokości, aby fotografie i slogany były

bardzo dobrze widoczne np. z okien autobusu. A dodatkowo nocą potrzebne jest oświetlenie, bo w bladym świetle latarni bilbord mógłby być praktycznie niewidoczny. Jeszcze 10 lat temu wielkopowierzchniowych sklepów było jak na lekarstwo, więc i ich reklama (zobacz skuteczne pozycjonowanie stron) nie była tak masowa jak obecnie. Posiadacze hipermarketów wykorzystują billboardy do przekazywania danych o posezonowych wyprzedażach bądź cotygodniowych obniżkach cen niektórych towarów.